تاثیر عروسک ها برشخصیت کودکان

تاثیر عروسک ها برشخصیت کودکان

برخی هم می گویند ما پیشرفته شده ایم و به نوعی جامعه مدرن شده است و دیگر در این زمانه دختر و پسر با هم تفاوتی ندارند و اگر این موضوع را هم در مورد پسرها بررسی کنیم می بینیم که غیرت و تعصب و خیلی از خصوصیات مرد بودن را از دست داده اند و حتی آن ها نیز خود، گاهی می خواهند دختر باشند.
شاید باید ببینیم سبک زندگی دختران در گذشته با امروز چه تفاوت هایی داشته است؟!

همه ی کارشناسان تربیت کودک معتقدند اسباب بازی ها و به ویژه عروسک ها بر شخصیت کودکان بسیار تأثیر گذار هستند تا جایی که مسیر انتخاب شغل و شیوه زندگی آنان در آینده را تعیین می کنند و این امر به خصوص در دختران بسیار مشهود است. دختران دیروز با عروسک هایی بازی می کردند که چهره کودکانه داشتند و دختر بچه ها خود را در نقش مادر آن عروسک می دیدند.
خاله بازی رایج ترین بازی در بین دختران دیروز بود؛ بازیی که در آن بشقاب و لیوان و قابله های رنگارنگ را در کنار دیواری کنار هم ردیف می کردند و خود می شدند مادر خانه، همزمان آشپزی می کردند و عروسک خود را روی پاهای خود می خواباندند. گاهی حتی به تقلید از مادر که خواهر بزرگتر را راهی مدرسه می کرد؛ عروسک خود را برای رفتن به مدرسه آماده کرده و برایش دفتر و مداد تهیه می کردند.

دختران دیروز یک چادر کوچک داشتند که به تقلید از مادر وقتی برای خرید کردن الکی از این اتاق به آن اتاق می رفتند، چادر خود را روی سر می انداختند و برای خرید از خانه ی بازی خود، خارج می شدند. بنابراین یاد می گرفتند که برای بیرون رفتن از خانه پوشش متفاوتی را داشته باشند. دختران دیروز در کودکیتمرین نقش مادری می کردند، از کودکی انتظار می کشیدند که وقتی بزرگ شوند مثل مادرشان مدیریت یک زندگی را به عهده بگیرند. اما دختران امروز تمرین چه نقشی را می کنند؟
دختربچه های امروزی از ۳-۴ سالگی با تبلت و موبایل بازی می کنند. عروسک های آنان بیشتر جنبه دکوری دارند یا باربی هایی هستند با چهره های جوان که فاصله سنی زیادی با کودک ما دارند. دختر بچه ها در بازی با باربی ها یاد می گیرند که تاپ و شلوارک عروسک را با لباس شب آن تعویض کنند یا کفش های پاشنه دار عروسک را با پوتین های آن عوض کنند.
بسیاری از دختران امروز به ذهنشان خطور نمی کند که بازی “خاله بازی” هم وجود دارد که در آن بشقاب و لیوان و قابلمه های رنگارنگی وجود دارد که می توانند با آن ها مادر شدن را تجربه کنند.

منبع : با حجاب

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
[ دو شنبه 6 مهر 1394برچسب:, ] [ 8:42 ] [ سادات ]
[ ]